pühapäev, 29. detsember 2013

Kohupiimakook





Paar päeva tagasi, kui olin täiesti kindlalt otsustanud, et lähen talli, sattusin jälle küpsetuslainele. :D Seekord oli menüüs kohupiimakook. Eelmisel õhtul käisime emaga poes ja ostsime kogu vajaliku kraami kokku. Tegelikult pidime koogi sel samal päeval tegema, kuid 24 tunnist ühes päevas jäi jällegi väheks. Niisiis, trenni ma seepäev ei jõudnud ning kokku kokkasin umbes 4 tundi. :o) Hommikul alustasin taignaga ja lõpetasin kaunistamisega. Vahepeal suutsin muidugi päris suure osa kohupiimast ära süüa, enne kui see pannile ning ahju jõudis. Minu puhul kehtib reegel, kui olen korra juba kohupiima söömist alustanud, siis on väga raske lõpetada. Liiga ruttu jõudis kätte aeg, kui pidin kooki kokku panema hakkama ja söömine tuli lõpetada. (Vähemalt selleks korraks.) Valasin kohupiima pannile pandud taignale ja natuke jäi veel ka kaussi alles. See oli mõeldud muidugi mulle!!

Minu nõuanne: kui sulle meeldib mõni toiduainetest, siis jäta natuke alati alles. Sellest ei juhtu midagi. Mina kasutan seda alati!
Nüüd siis retseptike ka.....
Mina tegin koogi suurele ahjuplaadile. Seekord lisasin ka virsikuid, kuid minu jaoks jäi natuke lahjaks. Oleks tahtnud midagi hapukamat (kirsse, punasõstraid, ...).

Pärmitaigen

·      1 klaas piima
·      100 g võid
·      60 g suhkrut
·      1 väikese kuhjaga tl soola
·      6 g pärmi
·      jahu
Lase piim potis soojaks (mitte keema!). Lisa pidevalt segades või, suhkur ning sool. Lase segul jahtuda (kuni saab sõrmega katsuda) ja sega sisse pärm. Nüüd tuleb vähehaaval hakata jahu lisama kogu aeg segades. Kui taigen on nii paks, et lusikaga/ vispliga enam segada ei jõua, võta appi käsi. Lisa veel jahu, et oleks koralikult paks ning sõtku umbes 10 min. Pane taigen sooja kohta kerkima.

Täidis

·      1000 g kohupiima (Tere magusat-vaniljemaitselist)
·      3 muna
·      2 munakollast
·      4 sl suhkrut
·      1,5 sl vaniljesuhkrut
·      natuke riivitut sidrunikoort

Pane kohupiim kaussi, lisa munad ja munakollased, suhkrud. Mikserda segu korralikult läbi ning riivi juurde natuke sidrunikoort. Sega veel korraks läbi. Marjad soovitan segada kohupiima segusse, kuid võib ka peale laduda.

Vormi kerkinud taigen võiga määritud küpsetusvormi/ ahjuplaadile ja kalla peale kohupiimasegu. Küpseta eelkuumutatud ahjus 200 kraadi juures kuni kook on pruunikas. Lase koogil jahtuda, see on nii palju parem. Isegi täitsa külmalt on see väga hea.

Nautige kooki ja head isu soovib Brita. :)

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar